Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 3 Ιουνίου 2014

Λάθε βιώσας

Καταγράφω τις σκέψεις παρορμητικά, για να μπορέσω να περιγράψω την κατάσταση στην οποία βρίσκομαι σήμερα.
Αποφάσισα να δημοσιοποιήσω την κατάστασή μου, κυρίως για να έχω την μαρτυρία, μήπως και χρειαστεί στο μέλλον.
Διανύω το τέταρτο χρόνο δίχως εισόδημα από την επαγγελματική μου ενασχόληση.
Αυτό σημαίνει, πως δηλώνω εισοδήματα τα οποία δεν έχω εισπράξει, μιας και παρακρατούνται στην πηγή τους για εξόφληση οφειλών.
Αυτό σημαίνει, πως τέσσερα χρόνια τώρα, αδυνατώ να εκπληρώσω βασικές μου υποχρεώσεις προς τράπεζες, ασφαλιστικά ταμεία, εφορία.
(Το πως ζω, είναι μια άλλη ιστορία που θα πρέπει να καταγραφεί με την σειρά της.)
Εδώ και ένα χρόνο, έχω διαγράψει την ετερόρρυθμο εταιρία μου από το επαγγελματικό επιμελητήριο, και προσπαθώ να διαγραφώ και από την εφορία για να σταματήσει να γράφει το κοντέρ του ΟΑΕΕ και να μπορέσω να βγάλω κάρτα ανεργίας και να βρω μια δουλειά. Το σημαντικότερο όμως είναι, πως θα μπορέσω να καταγραφώ στα επίσημα κιτάπια του κράτους, έτσι όπως ακριβώς είμαι.
Άνεργος και άμισθος και ανέστιος και πένης.
Γιατί μέχρι σήμερα με ξέρει σαν πράκτορα ασφαλειών με εισοδήματα από 60000 ευρώ το 2010 έως 10000 ευρώ το 2013 τα οποία δεν εισέπραττα αφού οι συνεργαζόμενες εταιρίες τα παρακρατούσαν στο σύνολό τους για να εξοφλήσουν την πίστωση - που 20 χρόνια συνεργασίας μας - μου παρείχαν και εν μια νυκτί την μετέτρεψαν σε απολύτου μετρητοίς. .
Με ακίνητη περιουσία που από το 2012 και μετά έμεινε ανεκμετάλλευτη, δίχως ρεύμα και κατασχεμένη από εφορία και τράπεζες.
Σήμερα, που καταγράφω αυτή την κατάσταση, περιμένω τον έφορο να με καλέσει για να κλείσουμε τα βιβλία της εταιρίας και να καταλογιστούν οι φόροι για τις χρήσεις που δεν μπορούσε να υποβάλει δηλώσεις. διότι δεν τις παραλάμβανε η εφορία, αφού δεν υπήρχε η δυνατότητα να πληρωθεί η πρώτη δόση του φόρου που προέκυπτε.
 Το κράτος θα περιμένει να εισπράξει από έναν πολίτη φόρους και πρόστιμα που δεν υπάρχει τρόπος να πληρώσει.
Θα καταγραφώ σαν ένας φοροφυγάς.
Θα είμαι καταζητούμενος από ένα σημείο και μετά, σαν οφειλέτης του δημοσίου, θα καταγραφώ ίσως και σε κάποια λίστα που θα δημοσιοποιηθεί.
Γι' αυτό αν με δείτε σε τέτοια λίστα, να ξέρετε πως δεν είμαι στην ίδια κατηγορία με γιατρούς και δικηγόρους που φοροδιαφεύγουν. Αυτοί, έχουν και δεν δηλώνουν πως έχουν.
Εγώ δηλώνω πως έχω, όμως πραγματικά δεν έχω.
Παράλογο!!!
Και όμως, λογικό.
Έχω την υποψία, πως σαν το δικό μου χρέος, υπάρχουν και προυπολογίζονται  χιλιάδων άλλων φορολογουμένων χρέη και θα περιμένει το υπουργείο οικονομικών να τα δει ζεστό χρήμα στα ταμεία του.
Ουκ αν λάβεις παρά του μη έχοντος.
Και δεν ήταν επιλογή μου, να μην έχω.
Μου επιβλήθηκε με τις πολιτικές των μνημονίων.
Σε ότι με αφορά, δεν το φέρω βαρέως για την μεταβολή που συνέβη στην ζωή μου με αυτές τις ανατροπές. Έχω το μερίδιο ευθύνης που μου αναλογεί για την έκθεσή μου στο κίνδυνο του υπερδανεισμού.
Έχω αποδεχτεί και συνεχίζω να ζω με τα ελάχιστα και να χαμογελώ γιατί είχα την τύχη να μου σταθούν άνθρωποι.
Δεν πονώ για την απώλεια των περιουσιακών μου στοιχείων, γιατί κατάλαβα πως δεν είναι ικανά για να είμαι ευτυχής.
Την ανασφάλεια του να είμαι ανασφάλιστος, την διαχειρίζομαι, όσο δεν κτυπούν την πόρτα μου σοβαρά προβλήματα της υγείας μου.
Την αδυναμία μου να ανταποκριθώ στις ανάγκες των παιδιών μου, την αντέχω μέσα από την κατανόησή τους, πως δεν το κάνω κατ' επιθυμία μου, αλλά το επέβαλλαν οι περιστάσεις.
Αυτό που δεν αντέχω όμως, είναι πως δεν μπορώ να προσφύγω σε καμία δημόσια υπηρεσία και να  αναγνωριστεί η πραγματική μου κατάσταση.
Μου έχει επιβληθεί - κατά κάποιο τρόπο -  η προτροπή του Επίκουρου. "Λάθε βιώσας".
Και αυτό, αν δεν το έχουν καταλάβει οι ιθύνοντες που μας κυβερνούν, το ότι δηλαδή, ένα σημαντικό κομμάτι του ενεργού πληθυσμού έχει καταστεί ανενεργό και οδηγείται στο παροπλισμό, μόνο προβλήματα μπορεί να φέρει.
Γιατί ελάχιστοι έχουν την τύχη να σταθούν στο πλευρό τους, σε τόσο δύσκολες συνθήκες, άνθρωποι από το πουθενά., όπως στάθηκαν σε μένα.
Γι' αυτό και τόσες αυτοκτονίες. Γι' αυτό και τόση μιζέρια γύρω μας.
Αυτά για την ώρα...

Δεν υπάρχουν σχόλια: